August 19, 2020
Gutzandglory bezorgt Ageas een goed rapport

Ageas is als wereldwijde verzekeringsgroep in België vooral bekend met de merken AG (Insurance) en AG Real Estate. Wereldwijd telt het bedrijf ongeveer 3 miljoen klanten.
Een jaarverslag is een belangrijk visitekaartje voor alle stakeholders. Dat beseffen zowel Ageas als wij maar al te goed. Aan ons dus om ook aan het Annual Report van 2019 een verrassende twist te geven. Naar goede gewoonte bleven we binnen de essentiële krijtlijnen die Ageas uittekende en werkten we een strategisch onderbouwde structuur uit. Ageas is succesvol omwille van alle stakeholders: medewerkers, partners, investeerders, klanten én de hele maatschappij. Die wilden we dan ook helder in beeld brengen, met verhalen vanuit hun invalshoek.
Daarnaast integreerden en visualiseerden we de kerncijfers in infographics en voegden we verschillende QR-codes toe in het jaarrapport. Zo kan iedereen ook online vlot de weg vinden naar Ageas, en toegang krijgen tot extra informatie zoals een lexicon of extra duiding m.b.t. bepaalde onderwerpen in de vorm van foto's en video's. Verken hier zelf het resultaat.
Het grafisch concept van het Annual Report 2019 bouwt verder op het vorige en benadrukt de connectie tussen de stakeholders. Het centrale thema is ‘verbinden’, wat ook in de online versie een mooi resultaat oplevert.
Elk jaar zoeken we een extra touch met verfijnde druktechnieken, zoals doorlopende tekst op de rug van het rapport, die cut en diepdruk. Dat levert steeds weer een strak resultaat op.