March 26, 2015
Nieuwe global website voor Etex

Al in 2013 startten we met de contentstrategie en usability-analyse voor de nieuwe corporate website voor Etex. Samen met het corporate communications team en de IT-afdeling van Etex leidden we het volledige ontwikkelingstraject tot het resultaat dat vandaag online staat: een platform dat het bedrijf in al zijn facetten weergeeft en toegankelijk maakt voor bezoekers uit alle continenten, met aandacht voor de productie van gipsplaten in Puento Alto in Chili tot en met die van hoogperformante brandbeveiligings- en isolatie-materialen in Japan.
De website is gebouwd op een Sitecore-platform. Neem een kijkje op www.etexgroup.com.
Etex is een toonaangevende Belgische internationale bouwmaterialengroep met niet minder dan 120 vestigingen in 45 landen en meer dan 17.000 werknemers. Enkele merken van de groep zijn Eternit en Equitone, Promat en Siniat. De jaarlijkse omzet bedraagt 3 miljard euro.
Aan dit project droegen o.m. bij: Regine Van Tomme en Lionel Groetaers (Etex), Com&Co, Manasco (Etex), Delaware Consulting, Mundo Digitalis, Webwave, Jef Boes en Marcel Veelo.